Ogjort ärende......

...... på Apoteket idag. Använde mig för några veckor sedan av 1177 för att begära förnyelse av ett antal recept. Fick per omgående meddelande att det var fixat, bara att gå till Apoteket......
Då jag var ute i god tid (som tur var...) tog det några veckor innan jag idag då gick dit.
Hämtade en ask till maken, inga problem. Sen skulle jag ha mitt, då fattades flera sorter iallafall.
Den ena var mitt eget fel då receptet där gick ut förra veckan, men av de andra begärda saknades den viktigaste.
Något ilsk fick jag då istället gå in till receptionen på Vårdcentralen och tala om att jag var irriterad.
Påpekade att man blir ju uppmanad att använda digitala lösningar och så blir det bara fel.....
Receptionisten förstod precis min irritation och lovade att jaga doktorn så saknat recept fanns efter fem idag. Har kollat, redan klockan fyra fanns det på plats, så nu får jag bara traska till Apoteket en gång till dådå.
Både ICA och COOP fick matinköpsbesök, så vi klarar "livhanken" ett tag till. Sen hade Blommans fem påskliljor kvar, som såg lite ensamma ut, så därför fick de följa med till alla mina andra redan utplacerade, i trädgården här hemma. Men nu får jag allt ge mig för iår tror jag.
 
Söndagen tar slut......
 
Inga fick feeling...... och stekte några pannkakor till söndagskvällsmat.
 
Måndagen startar med sol och fortsatt is ........delvis.
 
....så ock åt andra hållet.
 
Repris från gårdagen, men med nyriven råkost till.
 
Ja skålen är samma men innehållet varierar.....
 
Försiktig med lakrits får jag vara, men en "swedish fish" modell mini, fick det ändå bli....
 
....och wiener-kammar till kaffet minsann.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0