Promenad utförd.......

...... för idag. En granne ringde och "inbjöd" till hundpromenad under förmiddagen. Då jag låg lite efter i tidsplaneringen gentemot henne (som jobbar hemifrån onsdagar....) föreslog jag en fördröjning på ca en timma och det gick bra.
Behövde göra en del bestyr, äta frukost och röra ihop dillmajonnäsen (att vila innan servering) till laxen.
Sen gick vi i motvinden, hunden, hon och jag. Vi valde rundan nere vid sjön, som inatt gjort sig av med det sista av isen ute på öppna vattnet. Fortsatt finns dock lite is kvar i Strandstadens hamn.
Medvinden drog vi nytta av på hemvägen.
Maken var vid min hemkomst väldigt sugen på att börja montera växthus. Så vi gick ut till "plockepinnet" som vi öppnat och prickat av igår. Kan ju säga att någon "walk in the park" är det inte fråga om. Vi kom väl igång med de första skruvarna, innan jag behövde fixa middagen.
Därefter fick vi röja ur glashuset för att frigöra golvyta till montering och maken höll väl på en stund till.
Jag är mörbultad efter både promenad och lite möbelflytt. 
Så stel sitter jag nu och ljuger i min fåtölj........
Igår hann jag med att sy ett påslakan och två örngott, som är tänkt att bli födelsedagspresent lite senare i vår. Nu till nästa present-projekt.......... i lila trikå.
Eftermiddagsfika i glashuset är fortsatt möjlig och den medförde förutom växthusdiskissioner, även att den första måsen är siktad för säsongen. Så nu blir det snart oväsen från dessa..........
Så var det lottodragning.....
 
Det sista av årets is.......
 
.....och änderna samsas med kanadagässen (hmmmmm...)
 
Frank satte sig lydigt för posering när jag bad honom.......
 
Dagens middag.......
 
Jaha då var det väl bara att starta då.......
 
Första bågen på gång.....
 
Tvättmaskinen nästa..... innan inslagning som present.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0