Väckning före åtta......

.....av en telefonsignal. Det var DHL-bilen som beräknade ankomma inom 20 minuter, så bara upp och hoppa.......
Visade sig dock när tjejen lastat av att det bara var två av de tre kollina med på lasten. Hon sa att hon skulle komma i nästa vecka med det sista.
Då kunde vi återgå till sängläge om vi så ville. Jag tog med mig kaffe och smörgås för snooze-time, medan maken satte sig vid datorn istället.
Tog mig så småningom ur bingen, fixade fetaostbiffar (till imorron) och köttfärssås till frysen av den färs som blev över i paketet från gårdagens chili con carne-kok.
Tyckte därefter att solskenet skulle utnyttjas och gick en runda i byn, innan middag.
En behövlig ...och skön dusch följde efter maten och ytterligare en bläckfisk är nu klar.
Varför?? Jo hittade ett litet nystan i melerade blå färger på loppis igår för en femma. Kunde inte låta bli att testa färgen och nu är det en bläckis istället för ett nystan (räckte precis).
Maken hoppade över kaffe i glashuset, men jag tog en kopp i solnedgången.
Nu får vi se vad dumburken har att bjuda på som fredagsunderhållning.................
 
Ingas kok igår kväll......
 
Ett av "paketen" som anlänt.......
 
Dagens matlagning......
 
Öppet vatten.....och is kvar på sjön.
 
Middag.... med påskmust.
 
Dagens solnedgång.....till kaffet.
 
Mister Blue-ish.......
 
Bara jag, kaninen och påskliljorna idag.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0