Vad blev det........

......till middag för maken då?
Jo han fick våfflor........ som inte jag vill ha. Vispade ihop smeten till honom, att grädda själv om han kände sig sugen innan jag kom åter från matinköpen.
Det blev han, för det luktade våfflor när jag klev in med en stor kasse mat.
Själv hade jag då fått tag på en portion kalops, som planerat. Den smakade precis så gott som jag hade tänkt mig........
Var även inne på Apoteket, för att kolla upp recept-statusen (hahaaha). Nu finns det gott om kapacitet att hämta ut (och rätt dessutom). Detta tack vare "min ordinarie" doktor som tog tag i eländetet till slut.
Man kan ju bara hoppas i sammanhanget att hans kollega till sist fick klart för sig, att han typ gjort bort sig....... och iakttar bättre skärpa framöver, för patientsäkerhetens skull.
Hängde upp den gamla mattan (vinterskyddet för vindruvsplantan) att torka på verandaräcket igår, för att torka innan förvaring.
Plötsligt idag på eftermiddagen, är den dyblöt. Så den får väl hänga till sig..........
Inget på lottot idag heller........får se om det blir fotbollstittande ikväll.
 
Frukostvariant.....
 
Liiite pynt fick det bli......
 
Kalopsens hemfärd.......
 
Rengöring av våffeljärn.......var kommer allt fett ifrån?
 
De ständigt pågående stickprojekten, finns att ta till vid fåtöljen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0