Vädret är inte riktigt på vår sida......

......men lördagen startade soligt och lovande. Dock börjar nu klockan närma sig 15.00, vilket är samlingstiden för en utesammankomst i några vänners lag.
Inte är det så särskilt inbjudande att i ösregn vara ute och ha trevligt (på avstånd såklart).
Ja vi får se hur det blir......
Först ska nu en enklare lunch serveras: Normaltallrik till maken, men typ "smakportion" åt mig som ska vidare för annan förtäring om en stund.
Tittade på den nya satsningen "Masked singers" igår, men fattar inte entusiasmen över det hela. Kanske för gammal att uppskatta den typen av barnsligheter.......
Nu åter hemma och med facit i hand, höll sig regnet i molnen större delen av de nästan tre timmar som jag var kvar.
Väldigt lyxigt var det med kock och allting. Det serverades pyttipanna och sen kaffe med glutenfri dessert. Jag hade en regncape (engångs) och klarade mig bra i duggregnet, medan övriga "kröp in i vindskyddet bakom brasan.
Åter i ljug-fåtöljen härligt rökdoftande......... men trevlig sammankomst var det. 
Vi hade inte setts allihop tillsammans, på långt över ett år..........
 
Där bortom granhäcken döljer sig.......
 
....en grillplats med vindskydd. Jubilar som fyllt pension, men jobbar ett tag till.......
 
Ägornas äkta make/värd agerade kock åt oss i symötet.......
 
.......och serverade denna delikata rätt.
 
Här sitter de alla de andra........
 
Efterrätt, kaffe och tidstypiskt.......alcogel.
 
Avslutning på dagen, varma mackor till kvällskaffet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0