Växthuset........

....... i byggsats har nu anlänt i sin helhet. Det sista paketet av de tre kom idag, men inte lika tidigt som förra gången.
Hade gått upp strax före åtta för att vara beredd och visst var jag det, men hann både koka kaffe och äta frukost, samt få på en gryta inkokt lax på spisen också, innan lastbilen ringde.
Sen blev det bondkakedeg, att grädda av senare idag.
Maken läser monteringsinstruktionerna och sen får vi se när det kan bli aktuellt med skarpt byggläge.
Bävar för detta egentligen då "ont-överallt-tanten" inte duger mycket till som arbetskraft.
Nu saknas bara fakturan hahhaaaa.......
Då man kommer "upp i ottan" blir ju dagen längre än vanligt, så passade på att åka in till Skövde för några snabba ärenden och därefter till Apoteket igen då......
Ok....... fick med mig allt i en påse. Inte förrän efter att Inga gjort middag och vi hade ätit i glashusets idag angenäma värme, skulle jag ta mig an medicinen.
Gick jag i taket.....eller gick jag i taket. Nu var det fel styrka och bara ett uttag på den viktigaste.
Man undrar ju ........ tar de bara det sista de ser i journalen och tittar inte ens på det meddelande de fick via 1177, som var missat?? Kan bara säga att den doktorn vill jag inte bli inbokad till ........
Bara att ringa den här gången och nu är jag än mer irriterad än igår, i väntan på återringningen.
Även denna "dam" var trevlig, förstod min sinnesstämning och skulle "ta vederbörande" i upptuktelse. 
Samt ge uppdraget att rätta till receptet åt min ordinarie doktor.
Tredje gången gillt eller.........?
Får bli en avstressande kopp kaffe i solen nu, med nybakta kakor och wienerbröd.
 
På krigsstigen.........
 
Här har sista paketet fått parkera.
 
Inkokta laxen överflyttad till glasskål, för att kallna till morgondagens middag.
 
Dagens meny......en pizza.
 
Bondkakor svalnar inför fika-time om en stund.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0