Visst ja.......

.....Liverpool vann ju i söndags också, att lägga till på det positiva kontot.
Blev inte mycket sova inatt och upp klockan sex för sista "uppdraget" innan jag kunde anses klar för transport av maken till sjukhuset och den efterlängtade (not) koloskopin.
Allt flöt på bra vid ankomst, återigen utrustad med munskydd och temperaturkontroll innan insläpp på mottagningen.
Sen följde ett "blodbad" då det skulle sättas en nål, ifall bedövning skulle behövas: "Oj, det var fart på din åder"....... sa sköterskan och fick städa lite.
Därefter kom kamera-skötaren och "teve"-sändningen startade. Ganska enahanda "underhållning" och inte helt angenäm, men klarade hela programmet utan droger.
"Vill du bli kallad igen?" ja det var ju rätt dag att fråga svarade jag, men den intelligenta delen av hjärnan tackade ja och då ingenting anmärkningsvärt fanns, dröjer det fem år till nästa nöje.
Kuriosa i sammanhanget: Att det var exakt samma personal denna gång som för tre år sen.
Äntligen klar och tillbaka till kläderna. Men vad nu då i armvecket var det åter "blodbad", så fick hjälp med nytt bandage. Sen fick jag picknick med mig i form av hård macka med festis. 
Skönt att äntligen få något i magen igen........ toppade med en rostmacka vid hemkomst och till middag har Inga lovat att göra folie-lax i ugn med potatismos.
Visst är vädret idealiskt, men blir nog en tupplur i fåtöljen iallafall tror jag...........
 
Vinst i söndags.......
 
Till eftermiddagskaffet........ laxmiddagen tog slut så fort att den inte hann fastna på bild (hahaaa)
 
Båda buketterna med tulpaner mår fortsatt bra.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0