Återställare.........

.......var det dags för idag. Ja nu menar jag alltså grävaren i vår slänt och det stooooora hålet.
Stod länge där och "övervakade" arbetet. De undrade säkert om "tanten" skulle ha åsikter under arbetets gång, men det var bara fascinerande att se hur förhållandevis enkelt det är att återställa landskapet med en stor maskin. Om man bemästrar tekniken och är skicklig vid spakarna, vill säga.
Innan vi kom så långt på dagen, hade Inga bjudit på hemlagad schnitzel med tillbehör.
Och när jag glott färdigt på den jobbande generationen, tog jag mig i kragen och åkte iväg för lite proviantering. 
Turen avslutades med ett besök hos Candela second hand, där ett gäng småsaker ville byta miljö.
Vid hemkomst fick det bli fika. Två gamla pannkakor som var över fick bli tilltugg, med nykokt blåbärssylt och glass......... (inget ska förfaras).
Igår kväll hade vi också två besök vid fågelmatarna. Först var en nötväcka där och senare anlände även den stora hackspetten.
Nu väntar en mastodont-hög med ren tvätt som vill ha assistans, innan jag avslutar i fåtöljen.
Ishockeyn "skiter ja' allt i...." för de föregående matcherna har ju inte gjort någon glad.....
Blir Maria Wern iallafall.
 
Ny pallkrage på plats......
 
Nötväcka på besök......
 
.....och senare kom hackspetten.
 
En "Heja Sverige" blev det igår......
 
Middagen är serverad.....
 
Början till slutet......för gropen.
 
....och nu är det bara "finliret" kvar, att jämna till.
 
Fika-tajm.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0