Blev lite sent........

......trots att jag faktiskt vaknade redan före nio.
Men då man kan göra som man vill i pensionärslivet, behövde jag ju inte hoppa ur sängen på stört.
Det gjorde jag inte heller......
Lite slötittande på teve och så passade jag på att läsa klart en pocketbok, vilken påbörjades för lääääänge sen.
Vädret startade med sol, men övergick sen i regnskurar och nu har det väl blivit mera ihållande.
Så småningom fick det ändå bli en provianteringsresa till centralorten.
Där var det "drama" i Gallerian, precis då jag nådde kassan på ICA. En ansenlig mängd av personalen hade samlat sig vid utgången och höjda röster hördes. 
Var väl förmodligen ungdomar som samlats i grupp gissar jag, men såg inte riktigt.
Då jag sen lastade bilen...... kom polisen förbi och samtalade med ICA-chefen. Dock verkade det hela vara överspelat och jag kunde våga mig på att även besöka Blommans.
Där blev det två kryddor och två vackra våreld, att plantera i trädgården (när det håller upp nästa gång).
Middagen serverades sent den också. Inte min favoritmeny (hamburgare) men maken tyckte nog annorlunda. Nä inte var det som stek med sås och grönsaker,  spagetti & köttfärssås, eller dillkött till exempel. Men kommer ju fler dagar..........
Surt i sammanhanget är dock att jag glömde köpa tevetidningen! ......och ingen annan än mig själv, 
kan jag skylla denna fadäs på.
 
Börjar spira på äppelträdets grenar........
 
Kvälls-sallad med hemstekta vitlöksbröd.
 
Våra koltrastar letar mask ......och smaskar i sig långa sådana.
 
Träden på Allétorget står i blom.......
 
Njaaaaaa......går ju att äta men.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0