Det blev glass.......

......för mor, till söndagskaffet. Den här gången en mera normalstor pinnglass, än den mastodont-strut jag konsumerade igår. Nej jag orkade inte hela den, maken fick hjälpa till. Hans "blåbärsputte" tog slut mycket fortare.
Till kvällsmat fanns det varsin bit räkpaj kvar.
Det blev ett Face-time-samtal med de nyinflyttade och där var det ganska rörigt fortfarande, men yngste sonen hade iallafall fått sin dinosauriegrotta och säng färdig.
Vi bestämde att vi åker upp nästa söndag och har bokat ställplats på Långholmen, dit vi har för avsikt att "bjuda" familjen på picnic. Lägenheten får vi "inspektera" vid ett senare tillfälle.
Prioritering nu är att femårspaketen kommer till rätt person.........
John Blund passade tiden bättre inatt, så inte lika trött idag.
Jästpaket som "sjunger på sista versen" har en tendens att häcka i hyllan på kylens dörr. Så också denna dag. Två stycken var de den här gången. De omvandlades under förmiddagen till nio brödkakor, som dessutom blev pimpade med färsk (hackad) oregano från kryddrabatten.
Vi smakade dessa till kaffet nyss och de fick godkänt. Innan dess serverades kyckling med pommes och sallad till middag och maken tog därefter ett arbetspass i slänten. Där hade redan kommunen gjort iordning efter sig........
De krattade och sådde gräs, så nu är det mycket finare, än innan de började gräva.
Vi klagar inte..........
Imorron ska jag på frisktandvård, så väckning behöver sättas.
 
Den här orkade jag hela.........
 
Ja, här bor jag...........
 
Va redi'a 'i ä' pöjka'.........
 
Här är de alla nio......
 
Grannen byter tak....... och så flaggade hon för sig själv, på mors dag igår.
 
.....och nu har även maken vart redi'er.........
 
Därute "seglar" bastubryggan, sa snögubben.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0