Det gror.......

.......redan i "gurkkrukorna" jag satte i förra veckan. Grott har det också gjort under åren på träverandan. Den har fått sig en rejäl dusch av maken med högtryckstvätten, medan Inga fixade maten.
Innan vi hann så långt, var det lite halvdåligt väder att vakna till och det inbjöd till frukost i sängen, med en bra bok till "efterrätt" (även idag....). Så nu har jag läst ut den också.
I samband med att jag beställde dagens frukost hos Inga (gånger två.....till maken också) passade jag på att gå ut till växthuset och öppnade dörren. Kollade då även hur grävarbetet fortskrider därnere, några grannar bort. Full aktivitet på både grävskopa och fjärrkontrollerad "slänt-stampare" var det.
Kycklinggryta med curry och ris serverade Inga till middag.
Maken tog halvtid för att äta och fortsatte sen att "blöta ner sig....." och jag tyckte att det var en bra idé att baka brödkakor (då jästpaketets sista datum var imorron...). Klara att smakas av till kaffet, vilket vi nu kan intaga på altanen i halvsol.
Ikväll blir det nog handboll. Första matchen i finalserien mellan Sävehov och Skövde.
 
Kvällsgäster på gräsmattan......
 
.....stannade inte så länge.
 
Aktiviteter...... i närområdet.
 
Äppelblom på g....?
 
Städdag.......i trädgården.
 
Dagens middag........
 
Gamla påskliljelökar från föregående år.......blommar bland nässlor och annat.
 
En ny laddning brödkakor......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0