Det hjälpte väl inte.......

.......att det var en massa extra dragningar på lotto. Inte för min och symötets del iallafall.
Vaknade sen hyfsat tidigt idag, redan runt åtta faktiskt.
Frukost fick dock vänta till nio-tiden och då "gjorde jag mig till" och kokade ägg, samt pressade färsk juice till kaffe och mackor.
Maken hade inte vaknat, men fanns ägg och lite juice kvar till honom (förutom kaffet då såklart).
Vid halv tio ringde dock hans telefon och väckte honom.
Det var blues-kompisen som skulle skänka tomatplantor till vårt nya växthus.
Han undrade om vi kunde komma till "elva-kaffet"........ eller som alternativ, till tre. Vi nappade på det sista.
Inga vidtalades att servera skivad kall kalkonfilé till ris (eller potatis) som middag strax före halv två.
Därefter startade resan mot Folkabo och där fick vi förutom eftermiddagsfika med äppelpaj, tolv plantor körsbärstomater och ett egenympat bigaråträd.
Hann precis till handbollen, där Sverige totalt "körde över" Kosovo. Men Fotbollsmatchen Manchester United-Liverpool är uppskjuten (skulle startat halv sex), då arga United-fans demonstrerade vid arenan mot ägarna. Beslut har tagits att matchen ska spelas en annan dag, av säkerhetsskäl.......
Har vattnat plantorna och ska göra lite sallad med vitlöksbröd nu, så får vi se sen om dumburken har något annat att bjuda på. Kan kanske kolla. Tottenham om en halvtimma istället....... 
 
Färdigmonterat växthus i solnedgång........
 
Min frukost idag......
 
.....och min middagsportion.
 
Bara en mil kvar nu ungefär......
 
Vacker magnolia hade de i trädgården......
 
....och här deras växthus med bland annat "våra tomater"....
 
En likadan pump som mor och far hade i sin Hjo-trädgård......
 
Maken har "packat upp" plantorna........
 
....och på sjön tränas det "långbåt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0