Det värsta är gjort.......

.....med de nya kuddfodralen till soffan, tillklippningen är avklarad.
Nu ska de bara nålas ihop och sys också, men det får ta den tid det tar, projektet är iallafall startat.
Ett annat "projekt" avslutade jag igår. Det nystan garn jag fick i julklappspaketet från Holland, är nu en egendesignad halskrage. Dock är kulören inte min färg, men kanske någon i den närmaste kretsen känner sig lockad......
Visst är det "fel" årstid nu för en halsdukskrage, men om man tittade ut i morse kunde man lätt tro att just ett sådant plagg var användbart.
Tog ett tag att hitta sängen igår kväll, men passade då på att för-så några gurkfrön och persilja och så dammade jag den svarta hyllan (det var hög tid om vi säger så...).
En bläckfisk till blev också klar.
Rester av pajen fanns att äta som lunch och det smakade bra efter en sejour i trädgården. Planterade kryddorna och några penséer, samt flyttade ut mer grejer i husbilen. 
Sen har jag startat en ny pocketbok........
Sonen meddelade att han skulle få vaccin imorron, då han ännu betraktas som "under behandling".
Han kallas fortfarande till kontroller, efter sin sjukdom för tre år sedan. Visserligen har han haft covid, men bra ändå, att han är under uppsikt.
Bara tidig eftermiddag ännu, men kanske att det är påväg att klarna upp och bli bättre väder?
 
Den senaste.........
 
"Färdigvriden" halsduk.......
 
Gomorron...... den 6 maj.......
 
Vissa av grannarna (längre ner på gatan) verkar ha mera närgången påhälsning av grävaren.....
 
Den nya "kryddträdgården".....vid björnbären.
 
Förutom dillen, som fick bo i trädgårdslandet. "Duschad" med vitpeppar mot löss (ett tips....)
 
Repris........
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0