En om dagen........

........av nytillverkade bläckfiskar har det blivit den senaste tiden.
Så också idag faktiskt.......
Vädret denna dag har varit "gnälligt", med andra ord blött och tråkigt. Det krävdes paraply för att hämta in posten. Bara en kallelse till tandvård för min del, kul va?
Annars var det en väldigt trött pensionär imorse, som inte vaknade ordentligt förrän klockan med god marginal passerat tio. Nu var jag väl ändå morgonpiggast.......
Några mackor och kaffe, fortsatt i sängen och aningen mindre stel idag, men bara lite............... och "träningsvärken" består.
Sen tyckte Inga att nu fick det bli lite action, för hon hade bestämt att det skulle serveras köttfärspaj till middag. När hon fixade denna kunde jag slå in de kommande födelsedagspaketen, som en tid ockuperat delar av köksbordet. 
Lite senare fick Inga även ett "snällhets-ryck" och plockade några taniga rabarber från landet och gjorde en mini-smulpaj till kaffet.
Vi har precis intagit detta i glashuset men maken tyckte (rätt snart) att det var för kallt, så nu sitter jag åter i fåtöljen vid teven och han vid sin dator.
Lottodragningen nästa.........hur gick då det? .....hahahaaahaa. 
 
Gårdagens bidrag........
 
Nu är presenterna inslagna, men det dröjer några veckor till.......
 
Köttfärspaj.......maten är klar!
 
Mini-paj på de första rabarberna....serverades med glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0