Fira........

......bröllopsdag för 43:e gången har vi ägnat del av dagen åt idag.
Först skulle dock maken in till Hörenheten i Skövde och få nya hörapparater. Han säger att han hör bättre, men det visar sig väl framledes om det även gäller när jag pratar......
Själv tog jag frukostmacka med kaffe i sängen, för att sen pallra mig ut i trädgården och göra lite mindre jobb där.
Efter att sen tagit en dusch och fått på mig "festblåsa" kom maken åter. Då hade det hunnit bli dags att åka till ett ställe med god mat. Fick bli Kathy Thai:s lunchbuffé, för maten är alltid god och lite senare ska maken på eget "firande", så inga långa utflykter kunde göras just idag.
Han ska till Tidaholm på bluesmöte.....igen.
På hemväg blev det en kasse blomplantor till, att fylla diverse vakanser som fortfarande gapar här och var.
Men får ta en stund i fåtöljen först, för man blir lite "däst" när man äter för mycket. 
Sen ska jag börja plantera.........
Igår vann Liverpool igen, på bortaplan med 3-0 mot Burnley. Nu är det bara en match kvar av säsongen....på söndag.
Och nu vet vi att på måndag blir vi utan vatten, mest hela dagen. Då ska de nämligen koppla ihop allt de grävt för. Kanske läge att ta en tripp med Dxder..........
 
"Kvällsmat" igår........
 
Bröllopsmåltid......
 
......med efterrätt.
 
Hästar i hagen, där vi svänger in vid hemfärd.
 
Lite mer att stoppa i jorden.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0