Friskt vågat.......

......och hälften vunnet, -eller allt förlorat.
Ja det återstår att se, för jag har iallafall klippt till det ena tyget för att börja sy den första av flera (förhoppningsvis...) klänningar. Lite "nytt territorium", men kan man bara mobilisera tålamod kanske även detta hantverk kan lyckas. Har en bild i huvudet över hur modellen ska se ut, men återstår en hel del arbete för att se om det lyckas.
Igår kväll tittade jag på finalen i Europa-cupen som slutade med straffar. Villareal stod som segrare efter tjugotvå!! straffar, mot Manchester United.
Då blev det ett gäng nya bläckfiskögon virkade.....och därefter började jag på ytterligare en bläckfisk.
Fortfarande mulet väder, men regnet har slutat.
Inga bjöd även idag på kycklingfiléer, nu med ris och currysås.
Sonen ringde och meddelade att han sålt de fyra däcken på fälg, som för tillfället "bor" i vårt skjul.
Nya ägaren kommer på lördag och befriar oss från "ockupanterna".
Funderade på att åka och handla, men det väntar jag med till imorron eftermiddag......
Fortsätter på min bläckfisk istället en stund............
 
Godnatt då........till äppelträdet utanför sovrumsfönstret.
 
Ett gäng "bläckfiskögon" klara att ta i bruk.......bara fortsätta virka bläckisar.
 
Ja de har väl lyckats rätt bra med återställandet och nu har vi en"tillfart" även här.
 
Bon apetit.....!
 
Ett klipp..........??  Bra eller dåligt sådant återstår att se........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0