Funkar bra även en fredag........

.......att äta ärtsoppa och pannkaka till middag. Vi har precis provat det......
Men först tog vi oss an lite mindre angenäma uppgifter, städa och tvätta .......både här och där.
Jag tog mig an insidan (dammsugning, golvtvätt och tvätt)  medan maken gjorde klart verandan med nya högtryckstvätten. 
Inga tog sen tag i och färdigställde middagen, som smakade bra efter arbetsinsatsen.
Igår kväll slutförde jag ännu en "vriden halsduk" och har nu börjat på ytterligare en bläckis..........
Maken hade (som vanligt efter bluesmöte i Tidaholm) varit på COOP och provianterat.
Bland annat köpte han bakelser med tanke på fredagens eftermiddagskaffe. Dem ska vi nu strax se till att de försvinner.
Sen är det väl typiskt att det förutses regn överallt söndag-måndag, så någon utflykt lockar väl inte direkt, trots vattenavstängningen. Vi får väl genomlida den på hemmaplan...... ser det ut som.
Nu är kaffet med "avec" drucket och tvättmaskinens innehåll hängt. Sen fanns det en del dammråttor kvar att avhysa på skohyllorna och bakom byråerna i hallen. Lika bra.......
Nu blir det chill resterande del av denna dag........tror jag (om inget annat ryck inträffar i huv'et).
 
En till........
 
En bonusviol i gräsmattan......bland många.
 
En bra start på dagen..........
 
"Gårdagens traditionella meny"......idag, här i huset.
 
Nu har de "vilat" färdigt.......och are no more.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0