Höll lite koll........

......på hockeyn iallafall (såg dock inga mål ....), men varje gång jag kollade hade Sveriges målskörd ökat....2-0 blev 4-0 och fortsatt till 6-0. Kanske kan tänka mig att faktiskt  titta på nästa match nu då.
Inget inbjudande väder att vakna till idag, har regnat mer eller mindre  hela dagen så långt.
Typiskt läsväder........ så det har jag ägnat mig åt en del.
Inga bjöd idag på kycklingfiléer med rotsaksgratäng.
Ingen ny bläckfisk att redovisa idag, men man vet aldrig när nästa "dyker upp".
Kanske skulle experimentera med något i bakväg till kaffet.......
Sagt och gjort, så blev det: Havregryn socker, sirap, mjöl och margarin i ugnen en kvart fick bli dagens kaffekaka. Ätbar och helt ok, men inget att "spara" recept på......
Idag fyller yngsta barnbarnet fem år. Paketen ligger klara.........bara lite logistik att planera......och tajming.
Passade också på att rita av ett linne att ha som mönster till ett tänkt klänningsprojekt. Hur det går lär vi få se senare......kanske mycket senare.
Lite obeprövat territorium att ge sig på, men jag har ju ett flertag tyger, inköpta för ändamålet så måste börja nån gång. Så varför inte snart........
 
En sista njutning denna säsong av dessa blommor....här grannens.
 
Lite smultronplantor, som "blev över" när vi bytte pallkrage.
 
Äppelträdet i full blom......
 
Kan undra när denna kommer till användning.........kom i brev idag.
 
Inga bjuder till middag........
 
"Välbakade" experiment.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0