Inte vann rätt låt inte......

......men det brukar ju aldrig bli så, historiskt sett.
Dock var jag inte ett dugg trött, under den förlängda sändningen. Brukar ofta annars vara så, att man börjar nicka till en bit in i sändningen. Att jag höll mig vaken kan kanske bero på den bläckfisk som startades i samband med programmet. (Inte klar än dock......)
Mycket underliga/tråkiga bidrag fick förvånansvärt många poäng, tyckte jag nog iallafall. Ingen direkt favorit, men Norge var nog bäst enligt mig och Ukraina klart sämst.
Svenska bidraget gjorde definitivt inte bort sig och är väl halvbra (Klingenströms "Behöver inte dig idag" borde ha vunnit vår egen uttagning....).
Ja man får skylla sig själv om man sitter kvar och tittar till slut. (hahahaaa)
Söndagsfrukost av det enkla slaget: mackor med kaffe bara. Tog sen en promenad neröver mot Strandstaden, där en kompis hade tillfällig loppis. Lyckades klara mig utan inköp och fortsatte hem igen. Vårt äppelträd står nu i full blom, en domherre(!) flög förbi och långt därnere vid vattenbrynet vallar kanadagässen sina ungar. De är emellanåt väldigt högljudda. Satte mig på verandan och spionerade på blåmesarna. Det är full "sula" i skytteltrafik in och ut i holken.
Bonusdottern med make dök upp, då hon av misstag trodde det var mors dag. Jag själv reagerade inte på detta, förrän nån påpekade att det var en vecka för tidigt.
Fick några plantor och en triss. Passade då på att uppvakta medföljande make som fyller imorron.
Kollar hockey med ett öga...... men väntar på bättre underhållning. Liverpools match startar klockan fem.
Till middag blev det Ingas grillspett med tillbehör.........
 
På hemvägen från Strandstaden.....
 
Inte bara jag som var ute och knallade.......
 
In i "evigheten" går spåren. Inget tåg i sikte (hahahaaa....)
 
Passerade några lungörts-blommor.....
 
Full aktivitet.......
 
Pingstliljor växer nere i vår egen slänt......
 
Lite av varje serverade Inga.......
 
.....vilket två måsar noterade och satt länge väntande på rester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0