Lurad........

....... på stora delar av förmiddagen, kan man kanske säga att jag blev. Men det var bara jag själv som bar skulden för detta, då klockan nästan var elva innan jag öppnade mina gröna.....
Trodde dock att jag (som vanligt....) var först ur sängen iallafall och startade att bre' smörgåsar, samt koka ägg och trycka på den laddade bryggar'n.
Men då jag slutligen kollade.....satt maken redan vid datorn och hade minsann spisat frukost redan före tio idag.
Han gjode mig sällskap ändå i glashuset på en "påtår" med macka.
Blev därefter lite trädgårdsplock och flytt av ett antal naturstenar. Då förstod jag att det maken trott var en jättehög av sork....... inte var något annat än den hög överskottsjord jag tippat av med skottkärran, då jag sådde i grönsakslandet. Där kan även han känna sig lurad, alltså.
Rabarberna har växt såpass att det blev en liten skål kräm, att avnjuta senare.
Maken tog en promenad och under tiden anmälde ytterligare två bläckisar att de vill flytta. Väntar bara på "biljett" och hämtning.
Passade på att testa basilikan till middagens köttfärssås och den blev god. Maken valde dock att ta chiliconcarne, kvar från igår. Han är inte så mycket på spagetti..........
Kanske ska sätta lite mer potatisar, innan vi tar kaffe.....igen.
 
En massa isbegonior utplacerade........
 
Gårdagskvällens nya exemplar.......
 
Fredagsmys.......
 
"Morronmys".......
 
Mitt i "komposthögen" tittar en påsklilja upp.....
 
Här är den "luriga högen"......
 
Min middag.....
 
Vår framtida kvällsmat......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0