Maskroskriget.........

....... startade jag lite smått igår kväll. Finns en del "kluster" här och var i kanterna på gräsmattan, så ingen katastrof egentligen. Den som tar mest stryk i detta "krig" är väl jag bara.........
Kröka rygg och "spetta upp" plantorna känns lite överallt, men rätt skönt att bli av med dom innan de blommar och förökar sig.
Blev sent i säng (lite som vanligt kanske..) och ingen bra sömn resterande del av natten.
Rätt trött i omgångar under denna onsdag blev det därför.
Maken var uppe tidigt för att äntligen komma iväg till tandläkaren och laga en trasig lagning som upptäcktes redan i november. Men då det är som det är, har han skjutit på saken. Nu har det dock gått tre veckor sen första vaccinsprutan och då "slog han till" för att bli av med det.
Själv har jag fått frisktandvårdstid till den första juni......att se fram emot.... ??
Till middag idag serverades halvfabrikat: Felix' pyttipanna, spetsad med broccoli-ris.
Efter maten var det min tur att ta bilen till Tibro och inhandla en del i matväg. 
Vid hemkomst blev det fika på verandan med donuts. Därefter är nu tomatplantorna satta permanent i växthusbädden. Bara att hålla tummarna då, för god fortsatt tillväxt.
Även startat ny pocketbok, som handlar om en garnbutik i New York..........
 
Gårdagens fika......
 
Mina gullvivor i baljan blommar rikligt......
 
Postbilen på sin runda......och sopbilen passerade i morse.
 
Snögubben håller koll på det fortsatta grävarbetet.......
 
Middag........
 
Svenska jordgubbar från affären....var vääääldigt goda.
 
Donut med vanilj inuti och kanelsocker på utsidan, var helt ok till kaffet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0