Nog var vi mätta........

......efter att ha avlutat "bataljen" med salladsportionerna igår.
Ny dag och fortsatt sol, jag startade dagen med leverpastejmackor och kaffe runt nio.
Sen var det bara att invänta sonens köpare till däcken. Han anlände strax efter elva (med en båt på släp.....).
Du får bära dem själv sa jag och öppnade skjulet. Ja det var över på två minuter trots bärsträcka på femtio meter. Han grabbade tag i två däck åt gången, en i varje hand.
Reflektion: Vad enkelt allt verkar när när man är ung och stark.......
Innan solen nådde glashuset vid tolv, dammsög jag upp spindelnät, fjolårslöv och miljoner björkfrön därinne. Nu ser det lite roligare ut, även om det inte är tokstädat.
Vi hann äta middag också, innan det blev "olidligt varmt" i glashuset. Maken fick hålla tillgodo med två hamburgare i bröd, medan jag valde köttfärssåsrester ur frysen till spagetti.
Maken tog en promenad, medan jag "gullade" lite med tomatplantorna. Han hade glass med från loppisen då han återkom. Så dags att ta en kopp till den.
Har läst vidare i min bok. Inga fick ett ryck nyss och bjöd på sparris med bacon och parmesan (i ugn) till rostat bröd.
Framöver finns det även rabarberkräm att njuta av, då jag kokade lite förut.
Vi fick en kort film från flyttröran i "nya" lägenheten (där i huvudsta'n). De säger sig vara helt slut, trots flytthjälp och vem skulle inte vara det efter sådan pärs.
Nä flytta det gör jag aldrig mer........ vilket har sagts av mig många gånger förut. 1998 var sista gången, då vi kunde flytta åter till ett nyuppbyggt hus efter eldsvådan (sommaren -97).
Ikväll är det Champions League-final, Manchester City - Chelsea. Inte för jag bryr mig om vem som vinner, men kan ju bli bra fotboll att se på.........
Visst ja, Sverige spelar visst mot Finland också.....hahahaaa 
 
Sen kväll den 28 maj 2021.
 
"Svävande" pinne på skjul-väggen. Misstänker spindel.......
 
Nu jä...lar ska här ätas glass......
 
Därinne växer tomatplantorna och bakom skymtar syrenerna......
 
Promenad-trött gubbe vilar........
 
For later........
 
Lördagens kvällsmat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0