Plötsligt hände det.........

.......kan man kanske säga då man blir väckt med kaffe och mackor vid nio-tiden.
Rätt lagom tid och bra smakade det också.
Annars var det en underhållande match igår. Slutade med Liverpool-vinst på bortaplan (Old Trafford) med 4-2, trots att de bjöd Man. United på ett självmål, i början. Första segern där sen Klopp tog över som tränare (2015), dessutom. 
Efter ytterligare någon timma med lite morron-teve, tog jag tag i dagen.....fredagen.
Vilket innebär torghandel, så jag drog iväg mot centralorten.
Parkerade "strategiskt" och styrde kosan mot plantstånden. Första stället hade inte vad jag siktat in mig på: Isbegonior, men andra stället köpte jag en hel platta (15 st). Bar till bilen, gick till ICA för några kompletteringar och avslutade det hela med en basilika- och en paprika-planta. Ställde in i bilen igen och styrde sen stegen mot Bagar'n.
Bingo! det fanns räktårta på bit kvar. En sån till mig och en vanlig rågbröds-räkmacka till maken, plus en surdegsbaguette.
Inga bjöd vid hemkomsten på sill & köttbulle- middag på verandan.
En aning energi återkom, såpass att alla plantor fått sina platser i trädgården och jag kunde sen dimpa ner i fåtöljen en stund.
 
I väntan på korven........under gårdagskvällen.
 
Utsikt under korvgrillning.......
 
Färgglad nytillverkad bläckis.....
 
Ja det här var ju inte så dumt......
 
Sill och (importerad) färskpotatis med tillbehör........ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0