Torsdagsfika.........

....... blev det mitt på dagen, då en av grannarna ringde och "anmälde" att hon skulle komma hit. (som utlovat vid postlådorna för en vecka sedan).
Hon hade (förutom hund Frank) med sig rabarberkaka till kaffet som jag bryggt.
Innan vi kom så långt på Flygareda'n, hade jag rullat en plåt småköttbullar och kokat en gryta chili con carne.
Mitt bidrag som kaffebröd blev därför en skål köttbullar med långa gafflar att plocka dem med.
De fick godkänt. Bara ett smakprov, så resterande "bullar" ligger i en skål och väntar på middagen imorron, då det blir sill och färskpotatis till dessutom.
Chiliconcarne fick bli dagens meny.
Maken har fortsatt att högtrycksspola verandan, men finns en del kvar fortfarande......
Fint väder och en hel del verandahäng har det blivit.
En promenad till återvinningen fick det också bli för min del, för att få ihop dagens steg........
.....och den tredje vridna halsduken är klar, så nu blir det en till bläckis ikväll.
 Manchester United-Liverpool (den uppskjutna matchen...) väntar jag också på, som underhållning (förhoppningsvis......) senare i afton.
 
Plommonträdet i full blom....... det gick väldigt fort.
 
De "fådda" tomatplantorna är i jorden....två blev över, så de flyttade till grannen.
 
Rabarberna kanske är på bättre växthumör  i år.....vi får se.
 
Onsdagen går mot sitt slut.......
 
Tredje exemplaret........
 
En panna köttbullar........
 
.....och en gryta chiliconcarne.
 
God rabarberkaka kom på besök........ lämnade aldrig, blev förbrukad till verandakaffet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0