Trafik-kaos........

......på Sågvägen i Fagersanna blev det runt tre-tiden, då jag återvände från min matköpsrunda till Tibro.
Nu berodde inte detta på mig, men blev "inblandad" på så sätt att jag fick backa för att "hjälpa till".
Skolbussen kom (från andra hållet) och svängde in på Sågvägen och jag körde efter. Plötsligt började hen backa och jag var tvungen att göra detsamma.
Anledningen visade sig vara en stor lastbil, som hindrade bussen att ta svängen. Lastbilen passerade sen vääääldigt nära min bil, men allt gick bra.
Innan detta hände hade maken startat fåtöljmonteringen och jag åkte alltså mot Tibro.
Nej vi var inte uppe samtidigt med tuppen idag heller......
Sen middag serverade Inga när jag kom hem. Det blev strömmingsflundror med potatismos och lingon. Visst fungerade "blötläggningen" av fisken, för benen kändes ej när jag åt, men så gott var det ändå inte, så maken får äta det själv även i fortsättningen (då Inga tillagar.....).
Tog en promenad till loppis-byggnaden, för att återlämna två efterrättsglas. Bara öppet helger, men de är där och fixar flera dagar i veckan.
Testar nu den nya fåtöljen och det känns lite ovant, men blir nog ganska ok tror jag.......
Ok var dock inte lottodragningen idag heller........... "but what's new".
Imorron blir det bröllopsmiddag...................
 
Välbekant motiv.....men färgsättningen varierar.
 
Ja nu har jag provat.......(igen)
 
Öppet bara på helgen....men glass kan man köpa andra tider, när de är där......
 
Monterad, testar...... blir bättre utan"sittkudden" kom jag fram till rätt snart.
 
Min nyanlända gris....till samlingen.
 
Lite trädgårdsarbete....på kaffet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0