Ännu en dag.......

........till handlingarna och en dag närmare julhelgen. Denna tisdag kan jag lägga i stort sett all julpyntning till handlingarna, då jag igår fixade till vardagsrumsbordet som sista åtgärd i kedjan.
Det som återstår är nu att skaffa en gran till glashuset, dekorera den och kanske några tallkvistar till i krukan och vid entrén.
Maken startade förmiddagen med sin promenad (då han skulle till Tidaholm (igen !) ikväll. 
Sen var han dessutom ålagd att fixa middagen. För en gångs skull.........
Dock hade jag "talat om" vad han skulle laga, då hans "paradmeny" fläskpannkaka i ugn ej var möjlig eftersom ingrediens fläsk....... inte fanns hemma.
Kunde dock känna en viss tveksamhet från hans sida.......så när Inga hade en stund över, förenklade hon uppgiften. En tacogratäng, att bara sätta in i ugnen vid förbestämd tidpunkt.
För själv skulle jag och bilen ta en tripp till Hem&Hobby, före middag.
Åkte vid tolv och efter besök i planerad affär även ett snabb-stopp hos COOP, samt järnaffären och ICA ( för julsenap....).
Kom precis lagom till"dukat bord" med sallad (i påse) från Ljusgårda, odlad i Tibro.
Mackor till kaffet och nu har han åkt. Inga var lite mera klåfingrig och gjorde en långpanna biffar av resterande mängd, i det påbörjade paketet (....tacofärsen).
Det tredelade projektet var klart igår och blev inslaget, innan jag slutligen hittade sängen.
Nu får vi se om Ernst kan hålla mig vaken ikväll............ 
 
 Tibro galleria......
 
Tomten övervakar torget.....
 
Gratäng med krispig sallad från lokala Ljusgårda......
 
Då får vi se hur länge grisduken klarar sig utan kaffefläckar........
 
Biffarna.......
 
"Byggde en brasa" åt gubben och grisen på vardagsrumsbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0