Det är väl lika bra........

......att fortsätta julpyntandet i en lagom takt. Om någon dag då det sen är klart, kan man luta sig tillbaka i fåtöljen och börja njuta av julkänslan. Istället för att rusa runt och stressa, har jag beslutat att kalendern kan med flera fördelar "stretchas" på denna sidan jul. För då hinner man med, både fysiskt och mentalt in i julefrid, iallafall som pensionär. Vi har ju den fördelen att kunna planera i stort sett alla våra dagar på bästa sätt. (Detsamma gäller julklappar.......)
Men först var det åter dags att kapa håret och innan dess fanns (i min planering) inte särskilt mycket mer än frukost och dusch på agendan.
Ett brev (till Holland) med en bläckfisk lades på lådan utanför frissans (till brevkompisens tionde barnbarn). 
Maken drog sen iväg för att lämna in "Polarn"(gräsklipparen) på service och försöka fixa ett nytt batteri till KIA som nu ska få börja rulla igen så småningom (efter service och besiktning). 
Batteribiten gick inte så bra, utan han har ringt verkstaden och vi väntar på bärgare för hämtning.
Inga hade middagen klar då han återvände från utflykten: stekt fäskkött med pommes, lök och grönt.
Förutom att jag pratat två gånger med systers assistent idag angående.....hennes bilreparation-er (modell skitdyra) har jag alltså "pulat" en hel del med mera julsaker fram ur garderoben.
Inte helt klart ännu, men..........getting there. Har även pulat ner alla de tulpanlökar som anlände från Holland igår.
.......... till sist: Jag klagade på i några mail till Posten om deras brist på rutiner/kvalité och nu lär det vara ett häfte frimärken påväg till mig, som "plåster på såren".
 
"Tomtevakt".........på brödburken.
 
På altanen står nu ljus-rådjuret med en tomte som sällskap.
 
Flera ljuskällor på fikabordet i glashuset......
 
Stora bordet i vardagsrummet har fått "julgäster".......
 
Fönstret (med omnejd) i sovrummet ......är "pimpat".
 
Hyll-hyllan har fått juleskrud.....
 
.......så också morfarsbordet i hörnet bakom min fåtölj.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0