Det var lika bra.........

.......att sätta en saffransdeg ikväll, då jag hade Kesella kvar sen räkpajen i torsdags och faktiskt en påse saffran i skafferiet.
Nu är julbullarna klara för frysen....... minus smakproven till morrondagens eftermiddagsfika.
Under tiden de gräddades, passade jag och maken på att äta kvällsmat.
Det fanns semlor att köpa (redan! och billigt, en tjuga för två....) på EKO, så ikväll har vi ätit "hetvägg".
Mera fotboll blir det också. Nu får vi se hur Nederländerna klarar av en avgörande kvalmatch mot Norge. (de vann och är nu klara för VM)
Imorron blir det nog att rulla julköttbullarna......också att härbärgeras i frysen till annandagen. För det är då vår släkt ska fira julafton detta år.
 -
Ny dag och då jag gick upp "tidigt" igår för utflykt, blev det väl kompenserad sovmorgon denna onsdag.
Men Inga tyckte det var lika bra att ta tag i det dryga kilo fläskfärs som låg i kylen, längtande efter att bli julköttbullar. Så framåt tolv skred hon till verket och nu är 140 köttbullar klara att ta steget in i frysen.
(Det blev tre till, men man måste ju smaka på dem också........)
Maken har redan ätit sin "andra halvlek" av fläskportionen från igår, för han ska ut och gå i regnet.
Själv ska jag strax värma på min kåldolme.........
Sen fortsätta paketeringen av utlandsbreven eventuellt. Ja så blev det och nu är alla klara för avfärd.....i nästa vecka.
Som "bonus" rensade jag så (efter fikat) ur husbilen och nu jobbar tvättmaskinen.
Har precis satt mig i fåtöljen och väntar "spänt" på lottodragningen..........till ingen nytta.
 
Julbullar med saffran...........väntar i frysen.
 
Så gör julköttbullarna också numera.........
 
Andra halvan av kåldolme-middagen (för min del), intagen idag.
 
Här är alla utlandsbrev, helt klara för avfärd.....vad kommer det kalaset att kosta?? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0