Från pizzakaos mot lördagsfrukost........

.......... via ostbågar, Idol och sovmorgon, till beställt morgonmål av mågen vid nio.
Han levererade (som vanligt) både äggröra, kokta ägg och korvrester med bacon, samt stekta tomater.
Maken satt och funderade på något, kunde jag se och när frukosten var över kläckte han det.
"Jag drar nog iväg till Hedemora nu iallafall "!
Han hade nämnt att han var sugen på en tripp dit.....igen men nu hade vi gäster......
Visserligen blev visiten flyttad, frän början av veckan till veckoslutet, under förra helgen. 
Men då kunde ju de och sonen med sambo träffas för första gången...ever, så jag gick i tron att det inte fanns på kartan längre i hans huvud.
Sa att jag inte tyckte om hans beslut, men han fick väl dra då.......
Drog gjorde även familjen (minus tonåringar) till loppisen och jag förberedde middagen och tog en uppfriskande dusch. Tjatade sen liv i tonåringarna, en halvtimma innan resternde matgäster anlände.
De kom med "Oskars-mums" till kaffet. (omdöpta då de inte hade så stark kaffesmak som recept påbjuder).
Av 48 biffar kvarstod 3 när alla ätit sig mätta och kaffet på maten satt fint med ovan nämnda tilltugg.
Lite planering inför julen följde och i år firar vi julafton på annandagen, med lite nytillskott på menyn (Philippine-inspirerat) och utlejd traditionell mat att tillagas av kocken i Falköping, som mer än gärna vill bidra med arbetsinsats.
Runt halv fyra åkte båda bilarna iväg, den ena till Falköping och den andra mot Stockholm.
Skönt att sitta i min fåtölj nu och slötitta på fotboll, även om det inte är skarpt läge förrän imorron för mitt lag. Maken dyker väl upp ikväll nångång och imorgon finns det "smitnings"-göromål åt honom att utföra och hela kylen full av rester att äta, så Inga behöver inte tjänstgöra .....i första taget.
 
Nu har tomten åkt till sitt nya hem...... i Stockholm.
 
Här sitter han och "klämmer" på nå't.........
 
Bänkade för biffar........
 
Tonårsbordet........Tottenhams-fans under Liverpool-souvenirer. Hahahhaaaaa.....
 
 
Min portion........
 
Kaka till kaffet....från Falköping.
 
Falköpings-bilen.......åker.
 
"Stockholms-fordonet"........startar hemresan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0