Hur mycket bluesmusik........

......finns det i världen? Ja det kan man verkligen undra och svaret får bli oändligt mycket.
Bara i lilla Sverige är det i tid och otid "jam" både här och där.
Idag har maken nosat upp ett sådant i Örebro, men egentligen skulle han till Husaren i Skövde ikväll på sådant uppträdande. Han satt vid middagen och spekulerade över vad han skulle välja.
Och just välja tyckte väl jag var det givna alternativet......antingen eller, vilket jag med bestämdhet  förmedlade. Men se han tyckte sig kunna se en lösning för att hinna med båda.......
Ja den "ungdomen, den ungdomen", flänger och far runt i "bögda" (och längre....). Vi får väl se om han på hemvägen tar omvägen via Skövde. 
Men innan vi kom så långt på dagen, gick jag ut i trädgården och påbörjade inställning av sommarmöblerna. Efter en stund kom även maken och hjälpte till lite.
Nu är det "magasinerat" och även iordninggjort för att kunna ha julgran i glashuset. 
Då "bluesynglingen" avrest, gick jag ner till återvinningen med lite skräp och tittade in en snabbis hos loppisen. Fastän jag bara vistades i lokalen under tio minuter, hann jag handla en del.........
Nu väntar jag på Liverpools match senare ikväll.....mot Arsenal.
Imorron ska jag "låna bilen" och med reskompisen besöka en julmarknad.
För övrigt startade jag "projekt röd" igår............men blir inget mer avslöjande än så förrän efter jul.
Och till sist måste jag bara nämna: Att Steven Gerrard blivit ny tränare i Aston Villa och startade med en vinst, i sin första match på nya posten.  
 
Varma mackor till Idol igår........
 
"Projekt röd"........
 
Idag serverade Inga stekt falukorv med stuvad brysselkål.
 
Vinterförvaring i glashuset....... (men nu har vi ju även växthuset att tillgå.....)
 
Köpte lite fika-tilltugg på loppisen.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0