Inte värre än vanligt......

........  på "värk-fronten" och det får man väl ta som en positiv start på tisdagen.
Tog det lugnt hela förmiddagen, men fick gå ut i kylan för att dra undan väggarna i glashuset.
Där flög nämligen en vilsen gråsparv omkring och krockade med glasrutorna.
Väl därute upptäckte jag att även en blåmes hade förirrat sig dit in. Båda nu utsläppta.......
Senare var det hög tid att fixa dagens middag. Det fick bli köttfärssås med makaroner/potatis.
Då den var äten, hade klockan blivit såpass att det var hög tid för matshopping och inlämning av årets
utlandsbrev.
Först dock till apoteket för påfyllning av både min och makens medicinförråd. Därefter mat och så hade postcenter hunnit öppna, för inlämning av julbreven. Ja gratis var det definitivt inte, men inte fullt så svårt som befarat.
Passade även på att gå in hos second hand i Tibro innan hemfärd. Har inte varit där på flera månader, men "ramlade på" erbjudandet 50% på allting i butiken, då jag nådde kassan.
Så det lilla jag hittat kostade i praktiken nästan inget alls........
Maken kom hem från promenaden, samtidigt som jag plockade ur bilen.
Så det blev en fika, innan han kröp ner i badkaret.....och där ligger han fortfarande.
 
Ett av breven (detta inom Sverige) till dottern med grejer att hänga i den broderade adventsvepan till de små barnbarnen. "Mormorskalendern".......
 
.....den här, som de fick med då de var här.
 
Jag valde makaroner till såsen.........
 
Köpte en ny kaffemugg till maken......... med snögubbar på COOP....för en tjuga.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0