Maken kom på besök........

........in i vardagsrummet, för att bjuda på adventsfika.
Han hittade bullar i frysen och så premiär-tände vi adventsgrisen med sina blå ljus.
Ute var det kallt tyckte iallafall jag, så fick bli fika inomhus.
Med andra ord hittade han hem igen, från Labbås-bluesen igår kväll. Själv njöt jag av en segermatch (4-0) för Liverpool från första parkett i fåtöljen istället.
Därefter tog jag tag i och slutförde applikationsmomentet (vilket var en "pillig" och kladdig historia....) på min broderade snögubbetavla. När det torkat fick den krypa in i en ram och hänger nu äntligen på väggen i hallen. 
Och att det var kallt ute idag visste jag, eftersom bäddutrustningen från husbilen hade paketerats och skulle nu ut i förrådet (istället för att ligga i ena hörnet av vardagsrummet). 
Maken promenerade på förmiddagen, men jag var kvar hemma och höll Inga sällskap, då hon gjorde en Jansson till middag.
Avstod fån alla påbjudna adventsarrangemang och inget loppis-besök blev det heller, då jag kände mig ganska dränerad på energi. Men å andra sidan har jag ju slitit med julpyntandet hela veckan....... men tvättmaskinen fick jobba, istället.
Dessutom har "projektet" nått monteringsstadiet, så en och annan nyttighet sker även från fåtöljen....vid teven. 
 
Klar att hängas upp.
 
Från Stockholm kom en bild på "Mormors" adventskalender .....klar för användning.
 
Lade ut "lysande snöbollar" i fönsterlådan igår kväll.
 
En liten Jansson...... åt vi idag.
 
Grisen invigd.......köpt på loppisen under året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0