Tandläkar-dax.........

......för maken var det idag. Då kan man ju kombinera det med att jag handlar under tiden....tänkte jag.
Bra så långt och en kasse pantflaskor med för åtgärd.
Men teknikens under ville annorlunda, då både Swedbanks och Nordeas kort, samt swish ligger nere.
Pantsumman var hela 44 kronor och med detta kvitto som "säkerhet" gick jag in och tog för mig av butikens varor. Sen till kassan för att testa om något kort funkade. Inte då........
Pantkvittot gav mig en box småtomater, en box champinjoner och TV-tidningen med två kronor tillgodo.
That's it!  Storhandla........släng dig i väggen!
Vad göra i väntan på maken? Åkte upp till min gamla arbetsplats och tjatade lite, alla var där.
Även den nya tjejen som började på kontoret i september.
Ännu en gång .........känns såååååå skönt, att inte behöva hantera alla problem som ständigt dyker upp där. De har dock fortsatt min sympati och jag tittar nog in igen nångång framöver.......
Lika bra att baka bullar tänker jag, ska sätta en deg. 
Jodå.... bullar finns nu. Två sorter: kanel/socker och vanilj, med kardemumma i degen på båda.
Väldigt trött i ryggen, så vilar den en stund innan jag värmer dillkött åt mig (räcker bara till en person).
Inga var så snäll att hon stekte en hamburgare till maken idag också, med tomat&gurksallad till.
Resten av dagen då? Ja mycket lite action är då ett som är säkert iallafall.
Maken promenerade och fikade sen själv.
För min mage höll inte riktigt med om påbjudna vilan......... men sen har jag slumrat i omgångar här i fåtöljen och först nu, (strax före sju) smakade även jag på en bulle. Resten lade Inga i frysen.......
 
"Veckohandlingen"......som kom av sig.
 
Inga äpplen kvar, bara en del vackert gula löv....på vårt imponerande, fyrtioåriga träd.
 
Makens middag .......mitt i bull-jäsningen.
 
Vaniljbullar till vänster.......och kanelbullar till höger.
 
Solnedgång i november..........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0