Tisdagsnöje.......

......fick då bli en tripp till Tibro......igen, för att storhandla och hämta lite medicin.
Det blev två överfulla kassar och en femkilos säck potatis, samt lite kontanter att ha i telefonen.
Man måste ju vara förberedd på teknikstrul framöver, så vi tog beslut på att alltid ha en liten peng tillgänglig.......ifall.
På Apoteket hittade jag en salva (jag använder) till extrapris på stor tub. Ja varför inte tänkte jag och köpte den. Hemkommem tittade jag på kvittot......ordinarie pris inslaget. En skillnad på fyrtio kronor och principen att rätt ska vara rätt, föranledde ett telefonsamtal.
Ja vi har haft problem med priserna i kassan, trodde! det var fixat och "ja extrapriset gäller till 21 november".....Kan du komma tillbaka?? Nej.......... sparar kvittot och kommer in när jag ska till byn igen svarade jag. Det vill till att man kollar allt tydligen......
Inga fixade "delad" middag idag igen. Huvudingrediens falukorv, i stekt format och som typ stroganoff.
Maken gick nu ut i regnet, men jag sitter vid teven. Ska kolla status på sängplatserna i gästhuset, får nog bli lite jobb åt tvättmaskin/tumlare innan gäster anländer. Sagt och nu påbörjat.........
Var ute med soppåsen.
Blir nog en våt make som anländer till kaffet.........
 
Dagens frukost........
 
"Delad" middag.........
 
En blåbärsbuske precis kal, den andra i väldigt vackra höstfärger......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0