Då slog vi till........

........ res-kompisen och jag. Har idag köpt flygbiljetter till Costa Blanca, bokat/fått kontrakt och betalat deposition på en lägenhet........för en vecka i mars-april.
Även bokat hyrbil, men där var första-alternativet på uthyrare redan slut...............
Ja trots att man är ute i god tid, kan det vara så att andra är ute i ännu godare tid alltså.
Nu får vi se om denna resa blir av istället för den som då blev inställd för exakt två år sedan........
Maken dök upp strax före ett och då fick det bli fish&chips till middag.
Innan söndagen hunnit komma så långt, hade jag (efter midnatt) sytt klart "den obstinata" klänningen och efter frukosten städat/rensat lite mer i garderoben. 
Efter middagen tog jag en promenad till återvinningen och slank in till loppiscaféet vid stängning, för att köpa "kärleksmums" till kaffet.
Det har vi nu druckit, innan matchen Liverpool-Manchester City startade. 0-0 efter en halvlek har vi och nu startar den andra.
Fortsatt tråk-väder och prognosen säger visst att vi ska få lida med detta till framemot nästa helg........minst.
 
Morfar fick "handla" av kioskinnehavaren.....på plats, innan han drog hemöver.
 
Då startar jag söndagen......
 
I gömmorna (i garderoben) finns denna "dop-sjal" som sonen bar för 38 år sedan.
Dottern hade en likadan i rosa, några år före. Men den vet jag inte vart den är....i Stockholm??
 
Nystruket "tält"..........hahahaaaaa
 
Middags-mat..........
 
Framtida ved......till någon?
 
Nu börjar även den gröna vindruvsplantan få höstfärger. Undrar om det kanske kan bli premiär-druvor där nästa är?
 
Sista högen nedfallna plommon för iår, måntro?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0