Digitalisolering och julklappar........

....... var vad måndagskvällen hade att bjuda här i Fagersanna. Ingen TV och inget internet i någon somhelst form fanns att roa sig med.
Då var det "tur i oturen" att jag hade några kassar med inköpta julklappar som behövde slås in i julpapper. Lika bra att vara effektiv och få undan detta måste då ingen annan underhållning kändes lockande. Visst hade kunnat läsa bok, eller handarbeta något....... men kände inte för det just då.
Sen kom man isäng tidigare än vanligt dessutom....hahahaaa.
Skönt när merparten paket nu är klara. Visst har jag(vi) lite till att inhandla (delvis efter önskemål), men grunden är lagd. för årets jul.
Vaknade (med mina mått mätt...) ganska tidigt och drog upp persiennerna. Därute var det ett gäng gräsands-hannar som käkade äpplen till frukost.
Lika bra att jag också intog min måltid. Fortsatte sen med julförpackandet lite till och därefter fick det bli att förbereda pizza till middag.
Efter maten drog jag till Hjo, Dels för att ta ett allvarligt snack med banken....på plats och därefter shoppa loss på second hand, matvaruaffären och Hem&Hobby. 
På hemvägen stannade jag hos Bagar'n i Tibro för inköp av danskt rågbröd, men det slank med lite till.........
Maken hade promenerat medan jag var borta och hade inte hunnit fika än. Det gjorde vi tillsammans.
Ja, idag ska väl både internet och teve fungera, .......så jag har bänkat mig i fåtöljen.
 
Då kör vi frukost då grabbar........
 
.....och det gjorde jag också.
 
Pizza serverad till middag......
 
På torget i Hjo, för bankbesök.......
 
Solen hade tidvis lite svårt att ta sig igenom molndiset.......
 
Idag fick det bli "halvnyttigt" (hahaa) fikabröd.
 
Här är merparten av de inslagna julklapparna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0