Förberedelser.......

.........inför det tidiga kvällssymötet......(utan inblandning av några somhelst handarbeten), startade under förmiddagen med bakning av frallor.
Nej jag var inte uppe klockan sju, går alldeles utmärkt att starta degen vid niotiden också.
Iallafall när man disponerar sin pensionärsdag efter eget tycke.
Sen gjorde jag köttfärsblandningen till "Shepherd's pie" .....tacostyle och värmde lite soppa från frysen åt först maken och stekte även en hamburgare till honom. Onödigt snällt.....ja jag vet.
Själv åt jag en tallrik soppa något senare. 
Maken gjorde en liten promenad, innan han tog bilen mot Tidaholm för att först hämta ett paket till mig i Tibro (med skor), sen göra en del matinköp och delta i styrelsemöte i bluesföreningen.....i Labbås.
Strax efter att han lämnat parkeringsutrymme på gården, dök bilen med tre kamrater ända sen barndomen upp. Precis då var även ugnen klar med "pajen", så vi högg in på den med tillbehör.
Sen följde kaffe med prat och kladdkaka.........i vardagsrummet.
Nu har de åkt hemåt och jag väntar på maken, roar mig under tiden med att hänga tvätt, samt titta på teve sålänge. Ska väl också kolla in lottodragningen.........
 
Igår blev det "full English breakfast" till kvällsmat......
 
"Fjäsklunch" till maken.....hahahaaa
 
Frallor till brödfatet och en stor "limpa" till frysen.......
 
Pajen i ugnen för slutlig finish......
 
Min "husmur" är på G........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0