Ibland är det bra med vägsniglar........

....... vilket jag erfor idag.
På hemväg ifrån Hjo efter att ha inhandlat en matta åt sonen, besökt syster och handlat mat, var jag lite senare än tänkt klar för återfärden därifrån.
Hamnade då bakom en traktor med släp och fick snällt ligga där från Jubberud, vidare in på Fågelviksleden. Mitt emellan motionsspåret och villorna på andra sidan, dök plötsligt en stor älgko upp.
Sprang nån sekund parallellt med vägen, men "älgade" strax över precis framför traktorn.
Vi höll en hastighet av ca 35 km vid tillfället, så aldrig någon fara för kollision. Men fort går det och då var det ändå mitt på ljusa da'n.
Lämnade sen över mattan till sonen på hans arbetsplats och for hem för att äta fläsk med löksås, som maken fick fixa alldeles själv idag, då Inga var med på shoppingturen.
Det gick riktigt bra och min portion smakade gott, då jag äntligen anlände.
Igår kväll var det underhåll på bredband/teve från 22.00 och hela natten, så vad göra för nattuggla?
Gav mig på avloppet i kökets diskho och trodde jag fixat stoppet i rörkröken.
Men med makens hjälp att montera ihop igen och test därefter, visade det sig dock att "den andra kröken" längre in på röret nog också behöver rensas. Tur att slasken funkar utmärkt iallafall (peppar/peppar....). 
Sprang på grannen på Hem&Hobby, hon kommer på kaffe om en stund med sin kalender, så vi kan boka in fyra stolar med "matte" på omklädning hos henne.
 
Frukostmackor på egenbakat bröd ur frysen......
 
Man kan köpa "heaven" på rulle...........vilket jag alltså gjorde, .....som skickebud.
 
Långsamt fordon framför....villaområde till höger.......
 
....plötsligt en "suddig" älg i blickfånget.
 
Kalhygge vid det öppna fältet vid Örlenbadet .....där de för övrigt börjat med markarbete för husbyggen.
 
Jag tog överblivet mos till mitt fläsk......
    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0