Inte blev man väl överväldigad........

........över herrarnas första halvlek av kvalmatchen i fotboll, mot Grekland.
Snarare tvärtom, vad höll de på med? Klarade sig med blotta förskräckelsen från mål i baken och handlingsförlamade anfallsmässigt.
Nu löste ju ändå grekerna saken åt oss i andra halvlek......med lite hjälp av Isak (hahaaa)
Imorse pep det i telefonen att "Early bird" lagt ett paket i postlådan. Jag beslutade mig för att halta ut och hämta in detta. Trots arla morronstund var även maken vaken........
Han fortsatte så och åt sin frukost, men jag återvände till bingen en god stund till.
Inga fick i uppdrag att ta hand om och göra något till middag av ytterligare rester. Efter förutsättningarna gjorde hon rätt bra ifrån sig. Det blev en "tacogratäng".
Men igår kväll lyckades "halta Lotta"  (efter att ha fått ett ryck) fixa en plåt med köttbullar. Så en del av dessa serverades som mackor till fotbollen, resten ska bli torsdagsmiddag.
Ytterligare en promenad till postlådan, gav denna gång ett bokpaket och klädkatalog.
Lite att bläddra i med andra ord........
Sonen ringde nyss, så vi pratade lite om husletande (han med sambo...) och maken gick ut på en promenad. Börjar närma sig fika-tajm.........
Sen fortsatt vård/vila av "trött och tröttare" knän. Bättre (peppar, peppar...) inte så ont men fortsatt stelt och svullet.
 
Mitt "stollaryck" från igår........
 
Dagens rest-baserade middag.......
 
Min "trädgårdstomte" (hittad på loppis förra helgen) får bo inne på köks-skänken.
 
Ett "Halloween-brev" klart för avgång mot huvudstaden.......
 
Halvnyttigt till fikat......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0