Jodå..........

.......visst blev det lite fynd med hem i en bärkasse från loppisen.....även idag.
Blev aningen sent igår igen, men uppe i "anständig tid" iallafall, då kompisen väntades komma vid elva.
Var meningen att vi skulle promenerat ner, men då det regnade fick det bli hennes bil dit.
Vi tog en ordentlig runda och som sagt jag hittade saker, men kompisen fann ingenting att köpa mer än bjuda mig på kaffe med dopp.
Typiskt nog var det uppehåll då vi kom ut därifrån, men bilen skulle ju med hem.....
Väl hemma hade Inga förberett för lunch. Som utlovat bjöd hon på pil-pil och det föll i god jord.
Sen kollade vi på möjlig resa söderöver framåt våren, så kaffet på maten blev stående, nybryggt i kannan och inte förrän hon åkt hem uppmärksammade jag detta faktum. (hahahaaaaa)
Men nu har jag alltså gott om kaffe för egen del........
Maken har lagt upp bluesmusik från Hedemora, dit han också skulle förutom övernattning hos "grabbhelgen", så han verkar nöjd så långt.
Liverpool-match är det först imorron, så det får jag tåla att vänta på. Kan ju slötitta på det som bjuds idag ändå, från England. 
 
Var det "Hej mormor" eller menat till fotografen igår??
 
Mycket finns det att välja på i loppis-fiket.........
 
.....men jag nöjde mig med denna hembakade grotta idag.......
 
för vi skulle ju hem och äta pil-pil.
 
Gomorron morfar-bild från Ängelsberg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0