Joker och lever.......

........får rubriken bli idag. Dels för att symötet återigen prickade in en vinst, åttio kronor igår och så har jag äntligen fått tag på en bit lever.
Den sistnämnda har Inga tillagat nu på förmiddagen, medan jag vattnade blommorna och vek tvätt.
Maken rynkar dock på näsan åt denna maträtt och undrade lite ironiskt om stekpannan nu var förstörd.
Lugnade honom med att: a) den går att diska ......och b) vi har fler stekpannor......
Vilket jag sen tog fram en av och stekte fläsk (över från igår...) åt honom, samt avslutade med löksås därtill. 
Tänk vad snäll man är ibland.......
Medan jag låg kvar i sängen och vilade arm fram till tolv, var maken på möte om enmila-vandringarnas vara eller icke vara i Fagersannas regi. Han tog också sin promenad i samband med detta....
Var alldeles nyss och tittade i postlådan och där låg ett brev.....till mig.
Ett "gammaldags" vanligt.....handskrivet brev, från dotterdottern som tackade för en "pop-it" i form av en unicorn.......och önskade även Glad Halloween.
De kommer på visit nästa vecka (höstlovet), hela familjen. Var nästan två år sen de var härnere nu.
Vi har bara träffats sommartid i deras fritidshus och i höst besökte vi nya bostaden.....i Stockholm. Flyttade i somras till en stor lägenhet, i huset ovanpå Scalateatern.
Sitter nu i fåtöljen (lite trött faktiskt) och väntar på att maken ska fixa fika. Spännande att se vad han hittar som tilltugg.......
Det blev "loppis-bullar" från frysen.
 
För tillfället "fuskvantar" på tapeten......... även några i barnstorlek.
 
Lever........och "fjäsk-portion" fläsk med löksås.
 
Första alldeles egenhändigt skrivna brev till mormor...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0