Klarade den sig.........

........talgoxen? som flög in genom dörren då maken hade öppet.
Den fortsatte in i vardagsrummet och drog i rutan med en smäll, alldeles bredvid fåtöljen där jag precis satt mig.
Där låg den på en av mina "garnpuffar" och flämtade. Jag hämtade durkslaget och tog en skärbräda till "lock", puttade ner fågeln däri och lade den i rabattens vegetation på framsidan.
Kollade för en stund sedan och då var den borta........ väljer därför att tro den kvicknade till och flög iväg för egen maskin. 
Soligt och mindre blåsigt idag. Innan fågelincidenten hade jag hunnit promenera, via brevlådan till loppisen. Gick sen därifrån med kasse i ena handen och stavar i den andra........
Under tiden jag shoppade hade Inga förberett dagens middag....... spenat med tillbehör, så det serverades strax efter min hemkomst.
Hade sen tid att Halloween-dekorera litegrann ute.
Nu väntar jag på att maken ska återkomma från sin promenad, så vi kan dricka kaffe. Blir idag varsin strut viol-lakritsglass som "tilltugg".
Ikväll ska jag spela bingolotto....... var ett tag sen sist, brukar egentligen bara bli vid jul, nyår och påsk annars. 
.....och så får vi se om det blir tredje gången gillt (på rad..) med lotto-vinst för symötet.
 
Fynden idag........
 
Kommentarer överflödiga........
 
Spök-hörna på entrébordet......
 
"Tillägg" på ytterdörren......
 
.....och glad pumpa på gäststugan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0