Makens tur.......

....... att åka på läkarbesök idag. Han fick väl ganska godkänt om jag fattade rätt, då han återkom hem.
Själv satte jag en deg och nu har frysen fått påfyllning av brödkakor, förutom en som fick stanna i brödburken för provsmakning.
Under tiden var maken även och handlade.....en massa tung mjölk m.m. och en räktårtebit åt mig att intaga som fredagsmys, till Idol.
Själv valde han att avstå (hur man nu kan göra det.....) från denna delikatess.
Fick bli hemmagjord pizza till middag idag, så nu har jag alltså ätit pizza två gånger denna vecka.
Efter maten var det åter dags att lägga ett brev på lådan (mera assistentredovisningar kollade...)
Så blev det en promenad, tur och retur affären denna gång.
Maken gick lite senare en vända han också, i riktigt fint väder.......
Till imorron har Inga snuvat frysen på fläskkött, för att göra dillkött.....mums ska det bli.
Sen blir det nog en liten shoppingtur tror jag, innan maken ska ha bilen till blues-evenemang i Tidaholm under kvällen.
När han då drar iväg bakar jag nog en sats bullar........... och steker eventuellt "mormors-biffar" att förvara i frysen, tills besök anländer efter helgen.
 
Klädda för frysförvaring.......
 
Ingas pizza.......
 
Kaj-möte siktat på min väg tillbaka från brevlådan....i det vackra vädret.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0