Maraton-inspiration........

.....kanske man skulle kunna säga att det gav, då sändningen från Stockholm startade.
Nej inte sträckan som sådan, men en promenad i fint väder ner till det på orten befintliga helg-nöjet.
Pratar naturligtvis om loppisen och då jag i sällskap av mina stavar travade dit ner, kunde jag en bra stund senare gå därifrån med ytterligare sällskap.
En fylld plastkasse slog följe med oss hem.
Fick en vinteridé för gårdsutsmyckningen och införskaffade två saker till den idag. Fortsättning följer när den sätts i verket.
Nu får vi invänta fotbollen om några timmar, men innan dess ska väl Inga bjuda på nån middag.....eller?
Jo hon förbarmade sig över oss och serverade bandspagetti  med köttfärssås, precis innan maken skulle ta sin promenad. Idag var det fotbollsplanen och kval till division fyra som var målet.
Själv blev jag sittande med "Husdrömmar Sicilien" på datorn och har nu sett alla avsnitten av andra säsongen. Fascinerande program........
Kanske ska göra lite kaffe innan nästa kvalmatch startar..........
 
Kalkonfilé förbereds inför söndagens middag.......
 
En på fel sida glaset och en utanför på grannens uthus.
 
.........och en till vilseflugen talgoxe.
 
När fåglarna var utsläppta, blev det frukost.
 
Sen vart det middag......
 
.....och eftermiddagsfika.
 
Krassen i verandakrukan har kommit in i andra andningen.......
 
.....så också några violer, i en annan kruka.
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0