Påskliljor.......

.......ja vad i allsin dar har dessa vårblommor med hösten att göra?
Jo varje säsong köper ju jag kopiösa mängder av just denna blomma och då de "gjort sitt" samlar jag lökarna i plastkassar under planteringsbordet vid husgaveln.
Om sen andan (och orken...) faller på, gräver jag ner dem lite varstans i vår slänt och eventuellt även i nån rabatt. Det som kommer upp nästa vår kan glädjas åt........igen. De som inte tar sig, blir väl mull åt nån annan växtlighet.
Vädret har varit vackert idag, så efter att ha postat nämnda brev med en omvägs-promenad hem, gav jag mig på de två fulla kassarna med ut-tjänta lökar.
Nu får vi se om de tittar upp till våren......
Fick bli ett ägg, macka, kaffe och juice till frukost och som middag serverade Inga dansk korv (från frysen) med hemlagat potatismos.
När ändå korvarna stektes i ugnen, fick ett nyplockat, "förädlat" äpple bli anrättat också.
Det kommer serveras med vaniljglass till söndagskaffet, så småningom.........
Sen ska jag kolla in hur det går för barnbarnens favo-lag i England........Tottenham. De spelar idag borta mot Newcastle.
Gick ju inget vidare på hemmaplan augusti 2019, då vi var på plats i London för att se en vinst mot just detta motstånd. Supportern vi hade rest dit med hade väääääldigt tunga mungipor efteråt och till råga på allt, smakade sen den pasta carbonara han beställde till middag, inte alls som förväntat.
Nu får vi se hur de klarar av dagens match...... 
 
Gott om rönnbär.....mot en klarblå himmel.....
 
Korv med lök/ost-täcke och lite annat.
 
Bjöd en trött humla på lite vatten....har läst man ska göra det.
 
"Förädlat" äpple.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0