Premiär för.......

......att använda "den motsträviga klänningen" (som slutligen då blev klar...) var det idag, efter att duschen fått ett besök.
Ja inte var jag väl uppe i ottan heller, men vad gör det om man disponerar sin tid fritt.....
Hög tid att fylla på matförrådet och se till att brevet (som var för stort för lokala brevlådor) kom iväg, på sin resa till huvudstaden och barnbarnen.
Och medan jag var på dessa nöjen fick maken starta "chips-maskinen" pommes frit-en var klara då jag kom hem med salladen och bara kunde värma köttbullarna.
Nu är dessa slut, men till middagen tittade solen fram att glädja sig åt istället.
En tur till postlådan resulterade i att jag kunde välkomna ytterligare två klänningar, som efter provning får stanna......
Maken tog en solskenspromenad och jag ska bara trycka på knappen om en stund, så får vi nybryggt kaffe. Till det bjuder frysen på varsin bit blåbärstosca, så är även den slut........
Får bli en kula glass till också.
Sen behöver ett myggbett stävjas från sitt eviga kliande och utbredning. 
 
"Toffel-skor" som anlände härom morronen.......
 
Men.......har ingen dukat fram vår frukost?
 
Köttbullarna med tillbehör.......
 
I väntan på glassen och att bli uppäten........
 
Klänningen i sin första "tjänstgöring".............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0