Visst blev det vinst.......

.........på lottot, men inte så mycket att det finns anledning till avundsjuka.
Det blev bara nitton kronor.......... 
Och vi smakade på banankakan innan den blev förpassad till frysen.
Från den frysen kom rester som blev dagens middag (tortillarullar fyllda med köttfärs).
Då dammsugaren var sugen på lite motion, hörsammade jag denna vädjan och vi gjorde sällskap  runt i huset.
Maken fick ta sin måltid när han kände för det, men jag väntade med min för skulle till Tibro och handla mera mat.
Behagligt väder har det varit hela dagen och då jag kom hem åt jag min portion middag i solskenet i glashuset. 
Framåt fyra tog maken sin promenad och jag fixade "nyttig fika" tills han kom åter.
Då kaffestunden var över passade Inga på att ta hand om lite mera rester och förvandla dessa till en gratäng för morgondagen. Samtidigt var det lika bra att göra köttfärssås till lördagen, så är det klart också.
Nu är det EM-kval i damhandboll..........och till den saltgurkemackor. Hittade en mini-hink i mataffären som slank med hem.
 
Vackert höstväder bjöds idag........
 
.........och än finns det tomater kvar. Mognar lite långsamt nu bara.
 
Frukostägg på G......
 
Nu börjar Halloween-dekorationerna poppa upp lite varstans .......
 
Dagens fika-tilltugg.........
 
Klar köttfärssås.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0