Ännu en Visby-vända........

.....har vi avhandlat idag. 
Men först frukost och en stunds vila, innan vi tog oss an blåsten. Ja kompisen hade (förstås) varit ute en promenad trots de vindiga förhållandena. Jag passade då på att besöka duschen istället, där blåste det ingenting och var mycket varmare.
Besöket i Visby föregicks av ett stopp vid den nu bara helgöppna Lummelundagrottan.
Nej vi tänkte inte ta oss ner i underjorden, utan bara titta i hantverks-shopen och den lilla kvarnhjuls-affären vid det muséet.
Fyra andra Tibrobor hade också hittat dit. Blev en liten pratstund, sen fortsatt färd mot Visby.
Idag fann vi ett annat hål i muren, som vi kunde gå in genom och hitta nya affärer att handla i.
Jodå, jag shoppade loss och hittade några framtida julklappar bland sakerna som i diverse påsar fick följa med på den vidare vandringen. Nu letade vi efter nånstans att äta.........
Hittade ett ställe och fick jätteportioner av kyckling med pommes frites och grönt.
Fick bli doggy-bags med hem, så mycket var det på tallriken.
Sen var vi ganska nöjda....iallafall jag som köpt så det räckte och hade ont överallt.
På hemväg stannade vi på Hjärtfabriken, men där blev det bara en julgransprydnad med hem.
Det var tur att jag hann köra hem, innan jag somnade. Var jättetrött och lade mig raklång på min sköna säng och somnade bums. Kompisen "väckte" mig efter en timma och då åt vi "andra halvlek" av lunchen.
Nu snart Idol och sen lite kaffe innan säng-gående.........igen. 
 
En bra start på dagen........
 
En stockros vid Lummelunda........
 
..... men själva grottan fick inget besök av oss.
 
Ett päronträd fanns på vägen till parkeringen, där hade en av de andra Tibroborna försett sig med ett mellanmål...........
 
Vid en annan del av muren.........
 
Delat på två "sittningar"........nu uppäten.
 
Sista stoppet.....Hjärtfabriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0