"Broderi-mani".......

...... hindrade mig från att hitta sängen igår kväll/natt.
Inte förrän långt efter två lade jag mig raklång, men inte kom John Blund inte, trots den sena timman.
Då advents-vepan nu är klar (i god tid till den ska användas av de två minsta barnbarnen) har det nu blivit tillåtet, att starta mina snögubbar.
Maken fick skriva ut bild i svartvitt och jag fick sen markera isär vitt och beige med en röd penna.
Då det var klart startade jag räkna och sy..........då gick tiden väldigt fort.
Maken stökade runt vid åtta-tiden och åkte iväg på sin utflykt, medan jag låg kvar en stund till.
Sen upp och förbereda schnitzlar, som Inga bestämt hon ville bjuda på till lunch, när gästen anlänt.
Hon kom på cykel....... från Tibro i det vackra höstvädret.
Först tog vi elvakaffe (frukosten för mig....) med tonfisk-sandwichar, jag gjorde klara igår.
Det var skönt på verandan i solen och där blev vi sittande en lång stund.
Pratade lite praktiska detaljer inför söndagen, åt lunch och sen cyklade hon hem igen, för att klippa sin gräsmatta.
Jag tog tag i husbils-städning och -toatömning. Svettigt nödvändighets-göra, skönt då det är gjort.
Nu lite trött har jag landat i fåtöljen och kollar husletning i Spanien.
Ikväll är det Liverpool-match i Champions League..........och lotto-dragning (hahahaaa)
 
Fruktstund igår kväll med gul kiwi........
 
......sen tog jag mig an den här.
 
"Tonfisksnittar" till elvakaffet.
 
Vi hade sällskap, där på verandaräcket.....
 
Utsikten visade våra forna kollegor.......i fortsatt arbete.
 
Lunch-portion........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0