Den färskaste.......

......brödsorten, fick det bli till kaffet igår. Ja, för frallorna och franskbrödslimpan gräddades ju flera timmar senare än brödkakorna.
Det mesta av baket fick flytta in i frysen, men några frallor och en brödkaka har vi smakat till frukost idag. Dock är limpan fortfarande ej provad, men det ska avhjälpas ikväll.
Först sent under kvällen igår, kom jag igång igen med mina snögubbar och då ville de att jag skulle "hänga i" ett tag. Så till Doc Martin på TV en väl tilltagen stund efter midnatt, satt jag och broderade istället för att ta date med sängen.......
Tur att jag då idag inte hade klippningstid förrän vid tolv. Maken lade sig mycket tidigare än jag, men då det var mörkt långt in på förmiddagen trodde inte han klockan var så mycket och sov vidare.
Detta fick då till följd att sist isäng också faktiskt var först uppe.......hahahaa.
Nyklippt och hemkommen igen, vaknade åter shoppingivern och jag beslöt att åka till Skövde.
Främst för att förnya kuddbeståndet härhemma, men även ta en titt hos Cassels (för egen del).
Middagsplanerna ändrades då och lite rester slank ner före avfärd, samt beslut om thai-mat med hem. Fläsksteken får vänta tills imorron.......
Hittade både kuddar (plus ett täcke...) och några reaplagg till min garderob. 
Thai-maten smakade gott efter shoppingturen och till kaffet nu tidig kväll, gjorde jag diverse tilltugg.....en del på tandpetare. Nu återstår att se hur länge ögonlocken kan hålla sig uppe ikväll.
Om det blir något broderande alls?
Vid midnatt blir det strömavbrott......ända till fem, så då kan man ju lika gärna "lägga sig tidigt" (hahaaaa)
 
Eftermiddagens bak.........
 
Skörd från växthuset i slutet av september.....lite till finns att plocka senare.
 
Smakar bra med "26:an med små räkor" efter promenaden.
 
Handlat en hel säck.....som larmade då jag gick genom entrédörren. Ingen fara skrek expediten....bara kuddarna!
 
"Ny trend" på fikat......ja vi får väl se hur länge det håller i sig.
 
Gotland i åminne, varje gång jag öppnar kylen.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0